TŘÍDNÍ PLÁNY
KVĚTEN 2022
Třídní vzdělávací plán pro 1.třídu
KDO JSEM: RODINA - MÍSTO, KAM PATŘÍM máme se rádi s maminkou a tatínkem
KK - napodobuje modely prosociálního chování a mezilidských vztahů, které nachází ve svém okolí
DC - vytváření povědomí o mezilidských morálních hodnotách
- osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
K.O.V. - uplatňovat návyky v základních formách společenského chování ve styku s dětmi i dospělými
- utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách
- uvědomovat si, že ne všichni lidé respektují pravidla chování, učit se rozpoznat a odmítat společensky nežádoucí chování
- znát svou blízkou a širší rodinu, vyjmenovat její členy
- pochopit funkci rodiny
- těšit se ze společných chvílí a vážit si jeden druhého
UŽ VÍM PROČ, ZNÁM DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY jede, jede mašinka
KK - má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody a techniky, který dítě obklopuje, o jeho vývoji a proměnách
DC - posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- osvojení si základních poznatků o znakových systémech a jejich funkci
- vytváření základu pro práci s informacemi
K.O.V.- pozorování technických objektů v okolí dítěte, komentování výsledku pozorování
- záměrné pozorování běžných objektů a předmětů, určování a pojmenovávání jejich vlastností (velikost, barva, tvar, materiál, dotek, chuť,vůně, zvuky), jejich charakteristických znaků a funkcí
- činnosti zaměřené na chápání pojmů a osvojování poznatků (vysvětlování, odpovědi na otázky, práce s knihou a obrazovým materiálem, s medii apod.)
- činnosti zaměřené na poznávání jednoduchých obrazně znakových systémů (písmena, číslice, piktogramy, značky, symboly , obrazce)
Třídní vzdělávací plán pro 2. třídu
" Kdo jsem "
" Rodina místo kam patřím "
KOMPETENCE: napodobuje modely prosociálního chování a mezilidkých vztahů, které nachází ve svém okolí
DC: posilování a prohlubování mezilidských vztahů
KOV:
- znát svoje jméno a příjmení, adresu, jména rodičů, sourozenců
- orientovat se v rolích a pravidlech společenských skupin ( rodin, MŠ)
" Chci pomáhat "
" Čím budu až budu velký "
KOMPETENCE: rozvoj schopnosti žití ve společenství ostatních lidí
DC: prohlubování znalostí o práci dospělých v nejbližším životním prostředí, o významu a účelu jejich práce
KOV :
- mít pojem o různých pracovních profesích, hovořit o nich, znát, čím se každá profese vyznačuje, znát význam práce
- napodobovat lidské činnosti v námětových hrách
zapojovat se do jednoduchých pracovních činností
" Už vím proč"
" Vnímám vůni jara "
KOMPETENCE: rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
DC: posilování přirozených poznávacích citů
KOV:
- radovat se z objevování nového, změněného
- pozorovat dění v přírodě, komentovat
- vědomě využívat všech smyslů
- znát názvy rostlin, jejich částí ( utčit barvu, počet....)
Třídní vzdělávací plán pro 3.třídu
„Mám rád své kamarády“
„Magický svět smyslů“
Ø Kompetence: dítě má základní poznatky o lidském těle a jeho funkcích
Dílčí cíle:
§ dítě ví, že se vše časem proměňuje
Konkretizace očekávaných výstupů:
§ dítě ví, že čas se měří na hodiny, dny, týdny, měsíce, roky
§ dítě ví, jak se mění počasí a příroda v průběhu roku
§ dítě zná funkci hodin
Ø Kompetence: dítě má zájem pochopit jevy kolem sebe v jejich souvislostech, dovede se ptát
Dílčí cíle:
§ dítě pozoruje přítomné děje kolem sebe a jejich změny
§ dítě ujišťuje příčiny změn
Konkretizace očekávaných výstupů:
§ dítě dovede dokončit započatý příběh
§ dítě umí řadit obrázky podle posloupnosti
§ dítě vyhledá logickou souvislost v jednoduchém ději pomocí otázek
Ø Kompetence: dítě rozvíjí své poznávací funkce a dovednosti
Dílčí cíle:
§ dítě má bohatě rozvinutou fantazii
§ dítě chápe a zapamatuje si krátký text, literární příběh (dramatizace)
Konkretizace očekávaných výstupů:
§ dítě uplatňuje fantazii při hrách, výtvarných i hudebních činnostech
§ dítě vymýšlí příběhy, pohádky
§ dítě přednáší básně, dramatizuje pohádky
§ dítě vypráví jednotlivé příběhy
§ dítě ilustruje děj
Ø Kompetence: dítě dovede sdělovat události a příhody, které se mu staly
Dílčí cíle:
§ dítě cítí uspokojení z vlastního řečového projevu
Konkretizace očekávaných výstupů:
§ dítě diskutuje, sděluje prožitky
§ dítě chce komunikovat, mluví rádo, chce se vyjádřit, ptát, naslouchat
§ dítě se snaží, aby komunikace byla vzájemná
Ø Kompetence: dítě chce poznávat své okolí, svět
Dílčí cíle:
§ dítě rozlišuje směry a vzdálenosti
§ dítě se orientuje v prostoru
Konkretizace očekávaných výstupů:
§ dítě správně používá předložky před, za, pod, nad, . . .
§ dítě staví z konstruktivních stavebnic podle fantazie i podle předlohy
§ dítě umí ukázat, co je blíž, dál, nahoře, dole, uprostřed
§ dítě umí vyřešit bludiště
Třídní vzdělávací plán pro 4. třídu
KDO JSEM
Rodina – místo, kam patřím
Kompetence: Napodobuje modely prosociálního chování a mezilidských vztahů, které nachází ve svém okolí.
D.C.: Rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat.
K.O.V.: Přijímat pobyt v MŠ jako běžnou součást života.
Zapojovat se do činností, komunikovat a kooperovat s dětmi i se známými dospělými.
Uvědomovat si, že fungování skupiny je postaveno na pravidlech soužití, podílet se na nich a respektovat je.
Kompetence: Klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje, chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.
D.C.: Seznamování s místem a prostředím a vytváření pozitivního vztahu k němu.
K.O.V.: Orientovat se ve školním prostředí, vyznat se v blízkém okolí.
Zvládat běžné činnosti, požadavky i jednoduché praktické situace, které se v MŠ opakují.
Třídní plány jsou na 4 týdny dle aktuálních potřeb dětí a jsou vždy umístěné v šatně na nástěnce.